Mustikkamän Tiina laittoi (hänen sanojaan lainatakseni) "vahingon" kiertämään Kodin laiminlyönnit -haasteen muodossa. Olen erittäin hyvä laiminlyömään (kodin lisäksi) myös kaikki minulle jaetut haasteet, mutta aina silloin tällöin käärin hihat ja tartun haasteeseen.
1. Osa
Kodin laiminlyönnit
Kysyin jo Tiinalta että kuinkas pitkän listan tähän saa väkertää, sillä täältä kyllä pesee tässä kategoriassa. Blogin kuvista ne laiminlyönnit on NIIN helppo rajata pois, eikä minulla ole pienintäkään aikomusta postata tälläkään kertaa kuvia todistusaineistona :-) Mutta tässä
pieni osa niistä kotimme laiminlyönneistä:
Kaapit ja laatikostot: Tuppaavat olemaan niin pahassa kaaoksessa että kaapinoven aukaisu tuottaa pienen tavaravyöryn ja hyvä kun laatikot saa suljettua. Tosin vaatekaapit ja astiakaapit pidän melko hyvässä kondiksessa, mutta ne muut...
Jääkaappi: Voi periaatteessa laskea edelliseen "kaapit" kategoriaan. Yksinkertaisesti inhoan jääkaapin siivoamista, joten se on yleensä hävyttömän retuperällä. Mutta jospa ne muutamat ylimääräiset bakteerit parantavat vastustuskykyä?!
Vierashuone: Meidän torpan yleinen kaatopaikka. Jos/kun pitää äkkiä siistiä paikkoja ja korjata ylimääräisiä kamoja pois, ne yleensä heivataan pikapikaa vierashuoneen puolelle ja sitten ovi perästä kiinni. Valitettavasti ne ylimääräiset tavarat tuppaavat jäämään sinne vierashuoneeseen käsittämättömän pitkäksi aikaa ja huoneeseen astuminen vaatii usein jonkinasteista raivauskalustoa.
Tämän sivupöydän laatikossa säilytämme lamppuja
Keittiön (suhtkoht järjestyksessä oleva) astiakaappi
2. Osa
1. Lempiväri sisustuksessa
Valkoinen (+ valkoisen eri sävyt) ja naturelli pellava ovat lempivärejäni. Harmaasta tykkään mutta se ei oikein sovi meidän lattian sävyyn, joten harmaata tulee käytettyä hyvin vähän. Muita värejä käytän säännöllisesti tehosteena, mielialan mukaan :-)
2. Design -esine tai -huonekalu, joka ei ikinä tule meille
Meille tuskin tulee mikään design-huonekalu sillä en ole kova niiden perään ja käytän rahani mieluusti johonkin muuhun. Hieman sama juttu design-esineiden kanssa, poikkeuksena Iittalan tuotteet ja Artemiden Tolomeo-lamput. En osaa nimetä mitään tiettyä esinettä...
3. Hurmaavimmat henkilöhahmot tv:ssä
Uh huh... tv:tä kyllä katselen mutta nyt menee pää tyhjäksi. Niitä mielestäni
hauskimpia ja muuten vaan
suosikkeja olisi helpompi luetella (esim. Fraiser ja Niles Crane, Charlie Sheen "Two and a Half Men" sarjasta, Spike "Buffy the Vampire Slayer" sarjasta ja koko "Big Bang Theory" poppoo) mutta ne eivät välttämättä ole samalla niitä hurmaavimpia hahmoja :-)
4. Suosikki leivonnassa
Ei ole suosikkeja kun en leivo. Koskaan. Toisten leipomisia tykkään kyllä maistella (esim. juustokakut ja laskiaispullat marsipaanitäytteellä)
5. Blogisuosikit joille pistän haasteen eteenpäin
Blogisuosikkeja on valtava lista. Vaikka haasteen otinkin vastaan, pysyn silti tavoilleni uskollisena enkä laita tätä kiertämään. Saa napata mukaansa ken tahtoo; noita laiminlyöntejä olisi kiva lueskella muiltakin, jos niitä teiltä löytyy :-)
Näiden kukkien kera toivottelen teille oikein mukavaa ja rentouttavaa viikonlopun jatkoa! Meillä jatkuu ullakon siivous- ja raivausprojekti (ullakko kuuluu myös tuolle laiminlyöntilistalle)... mies on täynnä tarmoa & energiaa ja raahaa minut mukaansa, oijoi.
Terkuin, Katja