sunnuntai 23. syyskuuta 2012

Hämä-hämähäkki kiipes langalle

Kyllä huomaa että syksy on saapunut sillä hämähäkkien määrä on taas kasvanut räjähdysmäisesti. Puutarhan puolella käydessä ja arkiaamuisin kotoa lähtiessä saa kirjaimellisesti taistella itsensä läpi lukemattomien hämähäkinseittien. Minä kärsin hieman kovemman tason araknofobiasta, joten voitte kuvitella miten minä riemastun kun seitti asukkeineen pläjähtää vasten aamu-unisia kasvojani...

Patiolta / From the patio

Muistan ajan kun olin siinä 7-9 vuotias ja kaverini olivat hyvinkin tietoisia kerrassaan valtavasta hämähäkkikammostani. He usein pilailumielessä hihkaisivat "Katja, sulla kävelee hämähäkki selässä!" ja vaikka minä jollain älyllisellä tasolla TIESIN heidän vain pilailevan, en kuitenkaan voinut olla sata varma. Joten siinä minä sitten kiljuin ja pompin hysteerisenä samalla kun takit ym lensivät kaaressa maahan ja kaverini nauroivat mahat kippurassa tyylinäytettäni. Kyseinen rituaali toistettiin tietysti säännöllisin väliajoin. Miten niin traumaattinen lapsuus? :-)

Keittiöstä / From the kitchen

Loistavaa alkavaa viikkoa teille kaikille! Meidän sunnuntai-ilta sujuu sateisissa merkeissä.

5 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Sateisissa merkeissä sujuu täälläkin sujuvasti varmaan tiistain puolelle !
Erikoisen näköinen hämis, en muista täällä nähneeni tuollaisia "petoja" :)
-ä-

SisustEllen kirjoitti...

Edelleen samaa mieltä kuin edellisessäkin postauksessasi: sulla on kyllä silmää noille kuvakollaasien kokoamiselle - ihania!!!

Katja - Bag End kirjoitti...

Kiitos kovasti SisustEllen :-) Iso kiitos menee mieheni hyvälle järjestelmäkameralle, jota olen viime aikoina käyttänyt oman puoliautomaattisen sijaan :-)

Eeviregina kirjoitti...

Mulla ei ole hämähäkkikammoa - matokammo kylläkin.
Sateen jälkeen en voi kävellä tiellä, kun siellä liikkuu niin paljon matoja... Voit kuvitella mun "ääntelyni", kun matoja tulee vastaan kukkapenkkejä laittaessani!
Täälläkin sataa edelleen, onneksi sain olla viikon hellelomalla! Ihanasta ruskasta täällä kyllä voi nauttia!

Katja - Bag End kirjoitti...

Meillä ei noita matoja näe tiellä sateen jälkeen, niiden sijaan on sellaisia 2cm paksuisia ja 10cm pituisia etanoita! Kuin myös isoja kotiloita. Ne kotilot on karseita kun niiden päälle astuu sillä kuuluu komea rasahdus kun kotilo rikkoutuu ja sisällä oleva etana liiskaantuu kengän alla. Yöks! :-)